طاهـره قـرةالـعین

جذَباٺُ ‌شـوقڪَ ‌اَلجُـمَٺ
بِـســلاسِـل ‌اَلـغَـم ‌وَالـبَلا
همه ‌عاشـقان ‌شڪسته ‌دل
ڪه ‌دهـند جـان ‌به‌ ره ‌بـلا
اگر آن ‌صَـنم‌ ز ره‌ ســتم
پی ‌ڪشـتنم‌ بـنهد قـدم
لَـقـَد اِســتقـامَ بِـسـیفِـهِ
وَلـقَد رَضیٺُ‌ بِـما رَضی
تو بملک ‌و جاه‌ سڪندری
من‌ و راه‌ و رسـم‌ قـلندری
اگر آن‌ خوشسٺ‌ تو درخوری
‌و گر ایـن‌ بـدسـٺ ‌مـرا ســزا
بگذر ز مـنزل‌ مـا و من
بِـنما بـملـڪ فـنا وطن
فَــاِذا فَـعَلٺَ بِـمثل ذا
فَـلَقد بَـلغٺُ بِـما تَشـا
سـحری نگار سـتمگرم
قـدمی نهاد به ‌بسـترم
فَــاِذا رَایٺَ جـمالُـه
طَلعَ الـصَباحُ ڪَانَما
لَـمَعاٺَ وَجهڪَ ‌اِشـرَقَٺ
وَ شُـعاعِ‌ طَلَعتُڪَ‌ اِعـتَلی
ز چه ‌رو اَلَـسٺَ ‌بِربِـڪُم
نزنی بزن‌ ڪه ‌بَـلی ‌بَـلی
ز جواب‌ طبل‌ اَلَـسـٺ او
ز وَلا چو ڪوس بلا زدند
همه خـیمه زد بِـدر دلـم
سِـپه غـم و حشَـم بـلا
چه‌خوش‌ آنکه ‌آتش ‌حیرتی
زنـیَم ‌به‌ قـلـه‌ی طـور دل
فَـصَڪَڪتَه وَ جَـعَلتَه
مُـتَدَڪدِڪا مُتَـزَلـزلا
پی ‌خوان‌ دعوٺ‌ عشـق ‌او
همه ‌شب ‌ز خیل ‌ڪَروبَیان
رسـد این سـفیر مُـهیمِـنی
ڪه ‌گروه‌ غـمزده‌ اَلـصـلا
من‌ و وصف ‌آن ‌شَـه ‌خوبرو
ڪه ‌زدنـد صَـلای ‌بـلا بر او
به نشاط ‌و قـهقـهه ‌شد فُرو
ڪه ‌اَنَــا الـشَـهـیدُ ‌بِڪربَـلا
چو شـنید نـاله‌ی‌ مرگ‌ من
پی‌ ساز من‌ شده ‌برگ ‌من
فَـمَشـی الا مِـهر وَلا
وَ بَڪی عَلی مُجَلجَلا
هَـله ای گروه امـانـیان
بڪشید هلهله این زمان
ڪه ‌ظهور دلـبر مـا عـیان
شده‌ فاش‌ و ظاهر و برملا
گرتـان بود طـمـع لـقا
وَرِتان بود هـوس بـقا
ز وجود مُطـلقه مُطلقا
بر آن صـنم بشـوید لا
تو ڪمان‌ ڪشیده‌ و در ڪمین
ڪه‌ زنـی ‌به‌ تـیر، مـن ِ‌ حـزیـن
هـمه‌ غـمـم بـود از هـمـین
که ‌خدا نڪرده‌ ڪنی خطا
تو که ‌فَلس‌ ماهی ‌حیرتی
چه ‌زنی‌ ز بـحر وجود دم
بنشین ‌چو طوطی ‌و دمبِدم
بـشــنـو خـروش ‌نـهـنگ ‌لا

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

خون و خاکستر شعری از نادر نادرپور

غزل‌مثنوی روز واقعه از بیداد خراسانی